вівторок, 29 грудня 2015 р.

Творчий звіт впровадження в НВП Марганецької ЗОШ №9 шкільної психокорекційної «Програми розвитку навиків психологічного відновлення дитини-школяра»

В рамках впровадження в НВП Марганецької ЗОШ №9  шкільної  психокорекційної «Програми розвитку навиків психологічного відновлення  дитини-школяра» практичним психологом школи  було організовано і проведено КРУГЛИЙ СТІЛ для педагогів на тему «Розвиток психологічної стійкості до стресу у школярів». Під час засідання були розглянуті поняття: соціалізація, дезадаптація, стрес, стресостійкість, самостійне психологічне відновлення. Крім того, Ірина Геннадіївна акцентувала увагу колег на тому, що основною метою впровадження шкільної  психокорекційної «Програми розвитку навиків психологічного відновлення  дитини-школяра» є:
- Навчання учнів навикам самостійного відновлення;
- Підтримка поведінки школярів, яка допомагає їм адаптуватися;
- Профілактика неадаптивної поведінки.
Засідання проводилося в інтерактивній формі з елементами психологічного практикуму.

З класними керівниками та старостами 5-11 класів проведено інструктивні бесіди: «Перша допомога при психологічній травмі», «Джерела стресу та симптоми дистресу», «Як уникнути конфлікту», «Можливі шляхи виходу з конфліктної ситуації», «Як боротися зі стресом»; з учнями і батьками «зони і групи ризику» проведені індивідуальні первинні кризові консультації за наслідками психотравмуючої ситуації, в адаптаційний період новоприбулих учнів; та групові консультації, під час яких розглядали питання: «Можливі шляхи виходу з конфліктної ситуації», «Пошук власних ресурсів як передумова розвитку психологічної стійкості до стресу у школярів», «Вихід із тупикової ситуації».

У ході арт-терапевтичних занять, міні-психологічних студій «Всесвіт мого класу/мого близького оточення», «Хто я?», «Фундамент взаємовідносин», «Модель вирішення проблемної ситуації», «Мій захист», "Пошук внутрішніх ресурсів", «Мандала гармонії» учні були ознайомлені з поняттями травма, стрес, конфліктна ситуація, типи конфліктів, власний ресурс,  за допомогою проективних тестів дізналися про власні механізми реагування в стресових ситуаціях.  


Працюючи з МАК /метафоричними асоціативними картками/ були ознайомлені з поняттям власний внутрішній ресурс, та за допомогою ігрової техніки "Проблеми та рішення" /Автор: Ольга Гаркавець/ на практиці шукали свої ресурси, вчилися навичкам вирішення проблемних ситуацій без конфліктів, виготовлення мандал гармонії сприяло відновленню почуття фізичного та емоційного комфорту.

Ключова мета занять - розвиток психосоціальної стійкості до стресів, профілактика неадаптивної поведінки та допомога у подоланні труднощів налагодження взаємовідносин.




Позитивним моментом кожної зустрічі були ігри на зняття бар'єрів спілкування і взаємодії та психоемоційного напруження: «Привітання наосліп», «Арам-зам-зам», «Принцеса, дракон, самурай», «Піца», «Дерева та олені».






Під час поточного засідання інтервізійної групи практичні психологи ЗНЗ працювали над темою: «Технології роботи та саморегуляції у стресових ситуаціях. Пошук особистих ресурсів». Розглянули: проективні методики, аутогенні, релаксаційні та арт-терапевтичні вправи, технології роботи з МАК, запропоновані та апробовані колегами.

ФОТО-ЗВІТ:






Немає коментарів:

Дописати коментар