В рамках
впровадження в НВП Марганецької ЗОШ №9 шкільної психокорекційної «Програми розвитку навиків психологічного відновлення дитини-школяра» практичним
психологом школи було організовано і
проведено КРУГЛИЙ СТІЛ для педагогів на тему «Розвиток психологічної стійкості
до стресу у школярів». Під час засідання були розглянуті поняття: соціалізація,
дезадаптація, стрес, стресостійкість, самостійне психологічне відновлення. Крім
того, Ірина Геннадіївна акцентувала увагу колег на тому, що основною метою
впровадження шкільної психокорекційної «Програми
розвитку навиків психологічного відновлення
дитини-школяра» є:
- Навчання учнів навикам
самостійного відновлення;
- Підтримка поведінки
школярів, яка допомагає їм адаптуватися;
- Профілактика неадаптивної
поведінки.
Засідання проводилося в інтерактивній формі з
елементами психологічного практикуму.
З класними
керівниками та старостами 5-11 класів проведено інструктивні бесіди: «Перша
допомога при психологічній травмі», «Джерела стресу та симптоми дистресу», «Як
уникнути конфлікту», «Можливі шляхи виходу з конфліктної ситуації», «Як
боротися зі стресом»; з учнями і батьками «зони і групи ризику» проведені
індивідуальні первинні кризові консультації за наслідками психотравмуючої
ситуації, в адаптаційний період новоприбулих учнів; та групові консультації,
під час яких розглядали питання: «Можливі шляхи виходу з конфліктної ситуації»,
«Пошук власних ресурсів як передумова розвитку психологічної стійкості до
стресу у школярів», «Вихід із тупикової ситуації».
У ході арт-терапевтичних занять, міні-психологічних студій «Всесвіт
мого класу/мого близького оточення», «Хто я?», «Фундамент взаємовідносин», «Модель
вирішення проблемної ситуації», «Мій захист», "Пошук внутрішніх
ресурсів", «Мандала гармонії» учні були ознайомлені з
поняттями травма, стрес, конфліктна ситуація, типи конфліктів, власний ресурс, за допомогою проективних тестів дізналися про
власні механізми реагування в стресових ситуаціях.
Працюючи з МАК /метафоричними асоціативними
картками/ були ознайомлені з поняттям власний внутрішній ресурс, та за
допомогою ігрової техніки "Проблеми та рішення" /Автор: Ольга
Гаркавець/ на практиці шукали свої ресурси, вчилися навичкам вирішення проблемних
ситуацій без конфліктів, виготовлення мандал гармонії сприяло відновленню
почуття фізичного та емоційного комфорту.
Ключова мета занять -
розвиток психосоціальної стійкості до стресів, профілактика неадаптивної
поведінки та допомога у подоланні труднощів налагодження взаємовідносин.
Позитивним моментом кожної
зустрічі були ігри на зняття бар'єрів спілкування і взаємодії та
психоемоційного напруження: «Привітання наосліп», «Арам-зам-зам», «Принцеса,
дракон, самурай», «Піца», «Дерева та олені».
Під час поточного засідання
інтервізійної групи практичні психологи ЗНЗ працювали над темою: «Технології
роботи та саморегуляції у стресових ситуаціях. Пошук особистих ресурсів».
Розглянули: проективні методики, аутогенні, релаксаційні та арт-терапевтичні вправи,
технології роботи з МАК, запропоновані та апробовані колегами.
ФОТО-ЗВІТ:
Немає коментарів:
Дописати коментар