Тиждень психології

2019 - 2020 навчальний рік


ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ
ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я  У ЗЗСО
(10.10.2019)
Тема дня: “ Позитивне мислення та вчинки запорука  відмінного 
психічного здоров’я”

п/п
час
Заходи
Учасники
Відповідальні
1.
До початку уроків
Оформлення інформаційного стенду “Щастя у дрібницях” та розміщення інформації про Всесвітній день  психічного здоров'я.
Батьки, діти, педагоги
Психологи ЗЗСО
2.
До початку уроків
Психологічна акція перед уроками – «Обійму за посмішку»
Батьки, діти, педагоги
Психологи ЗЗСО,
актив школи
3.
Протягом дня
Галерея “Щасливе обличчя”
Учні
1-11 класів, педколектив
Психолог, класні керівники
4.
Перший урок
 (30 хв.)
Проведення єдиної класної години    “Позитивне мислення та вчинки запорука відмінного психічного здоров’я”
Учні
1-11 класів
Проведення:
класні керівники.
Рекомендації до проведення:
практичні психологи
5.
Велика перерва
Психологічна акція «Осінні секрети гарного настрою».
Учні 1-11 класів
Психологи ЗЗСО,
 актив школи
6.
Осінні канікули
Єдиний психолого-педагогічний семінар «Роль позитивних емоцій в самоактуалізації особистості»
Педагоги
Психологи ЗЗСО

Рекомендовані заходи до Дня психічного здоров’я у ЗЗСО.

Одним з головних завдань, які стають перед психологічною службою школи, є збереження фізичного та психологічного здоров’я дитини, розвиток творчих здібностей, формування навичок самосвідомості та самореалізації особистості.
У 2019 році  Всесвітній день психічного здоров’я присвячено пропаганді психічного здоров'я та профілактиці самогубств. 
День психічного здоров’я заплановано з метою залучення учнів школи до пізнання власного внутрішнього світу та вміння формувати, коригувати і підтримувати своє психічне здоров’я, прагнути до самопізнання та пізнання інших, створення позитивного емоційного настрою.
 Участь приймають всі бажаючі учні школи та педколектив.

Акція  «Обійму за посмішку» (зранку, перед уроками). 
Мета: підготувати учасників до роботи, підняти настрій, створити атмосферу комфорту та успіху.
У заході  беруть  участь усі учасники навчально-виховного процесу. 
Учні - помічники зустрічають усіх на шкільному ганку з пропозицією обійняти за посмішку (можна виготовити таблички з написом “ОБІЙМУ ЗА ПОСМІШКУ”).

Галерея “Щасливе обличчя”.
 Участь приймають всі бажаючі учні школи та педколектив. Чим більше щасливих облич, тим краще.
Фото, бажано формату А-4, розміщують у вестибюлі. Щоб заохотити дітей до участі можливе проведення у форматі конкурсу. Для цього потрібно сформувати незалежне журі, до складу якого увійде 3 учнів (актив школи) та 2 вчителя. Призовий фонд на розсуд адміністрації, це можуть бути грамоти, солодкі подарунки та інше.

Психологічна акція «Осінні секрети гарного настрою».
Матеріали та обладнання: скринька з папару, або іншого матеріалу, стрічки паперу з «секретами гарного настрою».
Відповідальні за акцію учні на перервах пропонують вчителям, учням, іншим працівникам та гостям школи витягнути зі скриньки пораду, дарують посмішку та бажають гарного дня.

Рекомендації до проведення єдиної класної години 
1 - 4 класи

Тема: Світ позитивних та негативних емоцій

Мета: ознайомити учнів із позитивними та негативними емоціями, вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, вказати на значення позитивного настрою для збереження здоров'я, виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.
Обладнання: папір, кошик

Хід заняття:

І. Організаційний момент.
ІІ.Вступ (10 хв).
Повідомлення теми та  мети заняття. 
Сьогодні, діти, ми поговоримо про наш внутрішній світ – почуття, настрій, емоції – те, що керує нашим життям і чим керуємо ми, як вони змінюють наше здоров’я.
Будь ласка закрийте свої оченята та уявіть, що ви знаходитесь біля гарної, широкої річки, де співають птахи, гріє сонечко, дує легкий вітерець і ви тихо промовляєте про себе: “Сьогодні сонячний і гарний день. У мене чудовий настрій та позитивні емоції. Навколо мене мої друзі. Я буду активно працювати. Я дізнаюсь багато нового, цікавого та корисного, бо я кмітливий і розумний. 
Гра «Люди дивного міста»
Допомагає дітям обмінятися позитивними емоціями, підняти свій настрій. Ведучий  розповідає  дітям про казкове місто, де на площі є старовинний  годинник. Як тільки годинник б`є  один раз, усі  люди цього міста вітаються наступним чином: потирають  один одному долоні, якщо  годинник  б'є  два рази — труться спинками, якщо годинник б`є три рази —торкаються  колінками один одного.Класний керівник дає команду, и всі діти починають ходити по кімнаті у вільному порядку. Учитель видає будь-який звук, наприклад: хлопає   ладонями або  дзвонить  у  дзвінок один, два або  три раза, і діти починають вітатися умовним способом. Необхідно слідкувати  за безпекою! 

ІІІ. Основна частина (15 хв)

Вправа «Бінго» 
Ця вправа для глибшого пізнання себе, власного «Я», своїх прагнень, емоцій, уподобань, бажань, мрій на певному етапі життя. Не оцінювання, а дослідження себе… Зважте, що рамки, межі ми встановлюємо собі самі: у відповідях вас ніхто і нічим не обмежує…
Інструктаж. Кожному учаснику дається аркуш паперу. Його необхідно скласти вертикально навпіл, а потім лише руками, без ножиць «вирізати» фігурку «Бінго» - силует себе. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» свою мрію, захоплення, улюблену музику, страву та бажане місце відпочинку. На наступному етапі учасники встають із свої місць і, підходячи один до одного, мають знайти і записати на своїх «Бінго» імена тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій.
Після цього учасники повертаються у коло. Вчитель ставить питання:
- Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?
- У кого збіглася одна позиція?
- У кого збіглися декілька позицій?
- Чи є учасники, в яких усі позиції різні?
- Про що ми можемо сказати аналізуючи цю вправу?
- Що допомагає людям пізнавати одне одного?
Всі “фігурки” прикріплюють на один лист ватману або на дошку

Руханка.           
Зазвичай, усім хочеться, щоб кожен день минав весело, цікаво, щасливо. Що потрібно для цього? Напевно, щоб ніхто не зіпсував настрою, не образив, не обізвав, не повідомив поганих новин. Але не завжди тільки це є причиною поганого настрою, а якісь переживання і почуття, які хвилюють людину. Вони називаються настроєм. Ми легко помічаємо, який він у тих, хто поруч з нами. Тому що бачимо у виразі обличчя, у поведінці, вчинках, розмові. Тому давайте разом спробуємо передати жестами та мімікою настрій виконуючи руханку.
 Учитель читає слова, діти жестами і мімікою зображують відповідний настрій.
         Наш Сашко бува веселий, коли друзі всі в оселі.
         Наш Сашко бува сердитий, коли лоб його побитий.
         Наш Сашко сумний буває, коли іграшки немає.
         Наш Сашко, буває, плаче, коли хтось відніме м’ячик.
         Наш Сашко, бува, хитрує,коли фокуси майструє.
         А як його насварить – він ображений стоїть.
         Як незвичне щось побачить, то дивується одначе.
         А як чогось злякається – у кущі ховається.
Вчитель: Отже, як ви вже зрозуміли людина може радіти, сумувати, боятися, дивуватися, бачити прекрасне в оточуючому світі.
  
ІV. Заключна частина (5 хв).
Отже, емоції – найсильніший мотиватор. Саме вони керують нашим бажанням вижити, розвиватися, спілкуватися та любити. Ми сьогодні розглянули з вами позитивні емоційні реакції— посмішка, сміх, плач, лють, страх, схвильованість. А також негативні емоції при яких людина відчуває: страх, гнів, заздрість, образи. Такі емоції погіршують настрій, пригнічують здоров’я. У людини, яка відчуває агресію та гнів – червоніє обличчя, напружуються м’язи, підвищується голос, починається активне жестикулювання. А під час відчуття позитивних емоцій, у людини виділяються гормони, що перешкоджають запальним процесам. У цей же час відбувається виділення ендорфінів, які здатні зменшити больові відчуття. Тому  бажаю усім позитивних емоцій, гарного настрою та щастя. І доречі щастя – найбільш суперечлива емоція, оскільки вона може базуватися на радості, ейфорії та здивуванні. 

5-11 класи 

Тема: “Позитивне мислення та вчинки запорука відмінного психічного здоров’я”

Мета: ознайомити учнів із позитивними та негативними емоціями, вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, вказати на значення позитивного настрою для збереження здоров'я, виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.
Обладнання: папір, кошик

Хід заняття:

І. Організаційний момент.
ІІ.Вступ (10 хв).
Повідомлення теми і мети заняття. 
1.                Привітання “Обіймашки”
Діти стають ланцюжком. Ведучий знаходиться позаду ланцюжка. 
Перший учасник повертається до ведучого,  який  передає йому знак  “Ok” images.jpg   та обіймає першого учасника. Далі перший учасник доторкається до плеча другого і передає йому знак images.jpg та  обійми. І так  по черзі передають один одному до крайнього учасника.
Вчитель: Існують припущення щодо корисності обіймів з наукової точки зору: доброзичливі дотики підвищують імунітет, стимулюють центральну нервову систему, підвищують у крові рівень гемоглобіну, а також іншого гормону – окситоцину, що викликає доброзичливе ставлення до інших людей.  Міжнародний день обіймів,  одне з найбільш незвичайних свят, яке  у всьому світі відзначається  21 січня. Ще один День обіймів, що відзначають щорічно 4 грудня, він веде свою історію з 70-х років 20 століття.

ІІІ. Основна частина (20 хв).
День психічного здоров'я. Всесвітній день психічного здоров’я відзначається з 1992 року, з ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я (World Federation for Mental Health).
У 2019 році  Всесвітній день психічного здоров’я присвячено пропаганді психічного здоров'я та профілактиці самогубств. 
Всесвітня організація охорони здоров'я визначає психічне здоров'я як стан благополуччя, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати і робити внесок в свою спільноту. У цьому сенсі психічне здоров'я є основою благополуччя людини і ефективного функціонування спільноти
 Чинники психічного здоров'яМ. Бекер сформулював три головні компоненти душевного здоров’я, а саме: добре душевне й фізичне самопочуття (повнота відчуттів, альтруїзм, відсутність скарг); самоактуалізація (розвиток, автономія); повага до себе та до інших (почуття власної цінності, здатність любити). 

Гра “ Крокодил”.
Об’єднати учнів в 2-3 команди. Кожен учень пише на маленьких аркушах що для нього є психічне здоров’я, що він при цьому відчуває. Всі аркуші складаються в кошик. Від кожної команди виходить учень і протягом 1 хв. дістає слова і показує їх. Виграє та команда яка показала більше слів.

Вправа «Бінго» .
Ця вправа для глибшого пізнання себе, власного «Я», своїх прагнень, емоцій, уподобань, бажань, мрій на певному етапі життя. Не оцінювання, а дослідження себе… Зважте, що рамки, межі ми встановлюємо собі самі: у відповідях вас ніхто і нічим не обмежує…
Інструктаж. Кожному учаснику дається аркуш паперу. Його необхідно скласти вертикально навпіл, а потім лише руками, без ножиць «вирізати» фігурку «Бінго» - силует себе. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» свою мрію, захоплення, улюблену музику, страву та бажане місце відпочинку.
На наступному етапі учасники встають із свої місць і, підходячи один до одного, мають знайти і записати на своїх «Бінго» імена тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій.
Після цього учасники повертаються у коло. Вчитель ставить питання:
- Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?
- У кого збіглася одна позиція?
- У кого збіглися декілька позицій?
- Чи є учасники, в яких усі позиції різні?
- Про що ми можемо сказати аналізуючи цю вправу?
- Що допомагає людям пізнавати одне одного?
 Всі “фігурки” прикріплюють на один лист ватману. 

ІV. Заключна частина (5 хв).
Притча про майстра
Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка: хто найкраще грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати власну майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що більше кожен старався, то незрозумілішою і потворнішою ставала мелодія. Ось з'явилася людина й помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожен прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім дедалі краще зазвучала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, унікальність сопілки, величність контрабаса. Інструменти грали, із замилуванням стежили за чарівними помахами рук людини. А мелодія звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів в одне ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось диригував! Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою і спрямовані єдиною волею у єдиному пориві.


2018-2019 навчальний рік

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ
ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ'Я  У ЗСО
(10.10.2018)


Тема дня: Толерантність – основа дружніх стосунків.


п/п
час
Заходи
Учасники
Відповідальні
1.
7.40
Оформлення інформаційних стендів та розміщення інформації про Всесвітній день  психічного здоров'я.
Батьки діти, педагоги
Психологи ЗЗСО
2.
7.40 -
8.30
Психологічна акція перед уроками – «Обійму за посмішку»
Учні 1-11 класів
Психологи ЗЗСО, шкільний актив
3.
1 урок
Проведення єдиної класної години  «Толерантність – основа дружніх стосунків»
Учні
1-11 класів
Проведення:
класні керівники.
Рекомендації до проведення:
практичні психологи
4


Велика перерва
Психологічна акція «Дерево дружби»

Учні 1-11 класів
класні керівники,
психологи ЗЗСО
5
Протягом дня
Психологічна гра «Таємний друг»
Учні 1-11 класів,
педагоги
класні керівники,
психологи ЗЗСО
6
Після уроків
Рефлексія. Завершення психологічної гри «Таємний друг», підведення підсумків
Учні 1-11 класів,
педагоги
класні керівники,
психологи ЗЗСО
7.
Після уроків
Єдиний психолого-педагогічний семінар «Технології антистресу в умовах НУШ»
Педагоги
Психологи ЗЗСО

Рекомендовані заходи до Дня психологічного здоров’я у ЗЗСО

Акція  «Обійму за посмішку» (зранку, перед уроками).

Мета: підготувати учасників до роботи, підняти настрій, створити атмосферу комфорту та успіху.
У заході  беруть  участь усі учасники навчально-виховного процесу.
Учні - помічники зустрічають усіх на шкільному ганку з пропозицією обійняти за посмішку (можна виготовити таблички з написом «ОБІЙМУ ЗА ПОСМІШКУ».

Акція  «Дерево дружби» (початок - класна година, продовження - перерва) .

Мета: вчити учнів толерантно ставитися один до одного, бачити підтримку від оточуючих,  підвищувати самооцінку, виховувати емпатію, сприяти згуртованості класних колективів.
Матеріали:  Ватмани або старі шпалери з намальованим деревом, фломастери, маркери, вирізані завчасно із кольорового паперу або долоньки у формі листя  на кожного учня  класу.

Рекомендації: Акція проводиться на великій перерві.

Учні молодшої школи (1 -4) класи:

У фойє молодшої школи вивішено загальний ватман із зображенням дерева.Учні роблять спільний колаж наклеіваючі на загальний шаблон листочки з рекомендаціями - побажаннями (детально у рекомендаціях до класної години) .

Учні 5 - 11 класів:

Біля кожного класу вивішено результат роботи на класній годині - колаж з зображенням дерева, на якому наклеєні листочки з порадами побажаннями (детально у рекомендаціях до класної години).

 Приклад: 




Психологічна гра «Таємний друг» (початок - класна година, далі - протягом дня).

Мета: згуртування учнівсько – педагогічного колективу; формування толерантного ставлення один до одного; створення позитивного настрою; вчити дітей мистецтву дарувати знаки уваги і приймати їх.

Умови гри:

Гра відбувається у кожному класі окремо. За умовами гри кожен учень класу протягом дня таємно робить своєму однокласнику, обраному методом жеребкування різноманітні приємності.

Хід гри:

Зранку, на класній годині учні пишуть своє ім'я на маленькому папірці. Папірці складаються до капелюха. На наступному етапі гри вчитель пропонує учням обрати з капелюха маленький папірець з ім'ям однокласника, якому  протягом дня вони будуть приділяти всілякі знаки уваги, так, щоб він не здогадався, хто його таємний друг. Кожне послання чи інший знак уваги можна позначати  літерами «ТД» або «від ТД».

Ціль гри: якнайбільше ощасливити свого друга, але так, щоб він НЕ здогадався ХТО робить йому усі сюрпризи.

Це навіть не гра, а ВІРУС, що передається від людини до людини. Симптоми захворювання:

-    посмішка
-    постійний стан радості
-    бажання непомітно зробити приємність
-    очікування, що сьогодні має статися щось особливе.

Завершення гри  (15 хвилин).

Гра завершується після уроків. Учні збираються в своїх кабінетах і таємне стає наявним.

Вчитель всіх вітає з тим, що у них виявилося розвиненим надзвичайне обдарування і талант робити іншим добре. Не соромитися, не боятися цього. І вміти це робити.

Вчитель звертаючись до кожного учня окремо, пропонує дати відповіді на питання:

-         чи здогадалися вони, хто їх таємний друг?

-         поділіться враженнями, що ви відчували коли таємно приділяли увагу?

-         що відчували, коли вам приділяли увагу?

-         які реакції у своїх «таємних друзів» спостерігали?

-         що вам сподобалося найбільше у ролі «ТД»?

-         який із своїх подарунків ви вважаєте найвдалішим?



Рекомендації до проведення єдиної класної години для учнів 1-11 класів “Толерантність – основа дружніх стосунків”. 

 /Виготовлення долоньок/листочків//

Мета: вчити учнів цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; формувати адекватну самооцінку, позитивне самосприйняття та прийняття інших, сприяти створенню доброзичливої толерантної атмосфери у класному колективі, розвивати впевненість у собі та вміння товаришувати; виховувати уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.

Обладнання: маркери, фломастери, клей-олівець; плакат або стовбур дерева, долоньки/листочки для вправи “Дерево Дружби”; стікери на кожну дитину та кошик для жеребкування; плакат з силуетом дитини або просто словом ДРУГ, заготовки  якостей, якими повинен володіти друг /Н-д: щирий, доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, чесний, толерантний, тактовний, чуйний тощо/; вірш або пісня про дружбу /за бажанням/; аркуші для вправи “Неповторні листочки”.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент (3 хв).

ІІ.Вступ (5 хв).

Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина –  про дружбу. Головна моральна цінність дружби – розуміння іншого і вміння надати йому можливість якнайкраще виявити себе. Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості.

У Греції виділяли три види дружби:

-         дружба взаємовигідна;

-         дружба, що заснована на емоційній прихильності;

-         дружба безкорислива, коли друга люблять заради нього самого.

-А як ви розумієте слово «дружба»?

-Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

ІІІ. Основна частина (30 хв).

3.1. Обов'язкові вправи.

-         «Дерево дружби» - 10 хв.
Давайте сьогодні разом виростимо шкільне/класне дерево дружби, яке буде нагадувати, які якості допомагають людям позитивно спілкуватися, толерантно ставитися один до одного. Нехай наше дерево зарясніє і на ньому розпустяться листочки.
У вас є долоньки/листочки дерева, на яких ви можете написати ті якості, які вам допомагають спілкуватися з людьми, та свої побажання, поради, що потрібно зробити, щоб наш клас, школа, місто, держава стали простором толерантності, тобто, щоб наші стосунки стали більш дружніми та щирими.
ПОРАДА: учні молодшої школи можуть заздалегідь виготовити листочки з порадами вдома, з батьками
 У фойє школи розміщено стовбур “Дерева Дружби”, на який ми під час перерви приклеїмо наші долоньки/листочки (діти пишуть свої варіанти, а потім зачитують їх). Учні 5 - 11 класів створюють “Дерево дружби” в класі.

Можливі варіанти:

          Допомагати один одному, бути більш дружніми, захищати слабших.

          Не сваритися, намагатися зрозуміти один одного.

          Не звертати уваги на національність, віросповідання, зовнішність, звички.

          Більше спілкуватися, дізнаватися один про одного.

          Поважати один одного, намагатися самому стати краще тощо.

-         Початок психологічної гри “Таємний друг” - 5-7 хв.

Методом жеребкування учні обирають собі таємного друга.

Детальний  опис гри дивіться вище.

3.2. Додаткові орієнтовні вправи.

-         Вправа “Портрет друга” (методом “мозкового штурму”) - 7 хв.

На дошці вчитель розміщує плакат з силуетом дитини або просто словом ДРУГ. Класу необхідно прописати або наклеїти (завчасно приготовленні) якості, якими повинен володіти друг (Н-д: щирий, доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, чесний, толерантний, тактовний, чуйний тощо).

Вчитель: Більшість з вас хоче мати міцні дружні стосунки та набути таких якостей, які допомагали б дружити. Тож зараз ми з вами поговоримо про основу дружніх стосунків у класі - ТОЛЕРАНТНІСТЬ.

ТОЛЕРАНТНІСТЬ передбачає всього лише нормальні цивілізовані стосунки між учнями у класі, взаєморозуміння та взаємоповагу, усвідомлення того, що всі ми в чомусь схожі та чимось різнимося, і погляди у нас на цей світ також різні.

Послухайте та запам’ятайте вислів: “Поважати чи не поважати людину - це ваш вибір, а ставитися з повагою - це показник вашого виховання!”

 -          Вправа “Неповторні листочки”- 5 хв.

Учням роздають по одному невеликому аркушу паперу.

Вчитель: візьміть свої аркуші і виконуйте той алгоритм дій, які я вам буду пропонувати. Як виконують дії інші учасники дивитися забороняється. Дії необхідно виконувати швидко.

Починаємо:

1.     Складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.

2.     Знову складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.

3.     Ще раз складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.

4.     І ще раз складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.

5.     Розгорніть аркуш.

Подивіться на свій аркуш і на аркуші інших учнів.

Запитання для обговорення:

-         у всіх однакові вийшли роботи? (ні)

-         чи можемо ми сказати, що хтось виконував вправу неправильно? (ні)

-         чому аркуші після відривання такі різні? (всі ми різні, у всіх свій характер, свої особливості сприйняття, поведінки тощо)

-         чи можемо ми сказати, що ті, хто відривав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за вас? (ні).

Зауваження: можливо у житті буває так, що ми оцінюємо людину лише з огляду на те, чи робить вона так, як ми… Чи правильно це!? 

-         Вправа “Чим ми схожі” - 10-15 хв.

Мета: допомогти всім присутнім виявити спільні риси, що єднають їх з іншими людьми.

Варіант 1.

Клас стоїть у колі. Вчитель кидає м’яку кулю / м’яч комусь із присутніх, базуючись на якійсь схожості з собою. Наприклад: «Наталю, ми з тобою схожі тим, що живемо обоє в Україні / однакового зросту / маємо веселу вдачу…». Учень ловить м’яч та перекидає його далі ще комусь, називаючи своє бачення схожості.

Гра продовжується доти, поки всі члени групи / бажаючі не отримають м’яч.

Варіант 2.

Вчитель об’єднує учнів у пари й діти знаходять спільне. Потім обговорюють у загальному колі.

Питання для обговорення:

- Чи важко було знаходити спільні риси?

- Як впливають схожі та відмінні риси людей на взаємні стосунки?

- Чи впливає національність на стосунки людей?

- Як спілкуються між собою люди похилого віку та молодь?

- Як впливає на спілкування з іншими людьми наявність фізичних недоліків у людини?

- Що означає толерантне ставлення до інших?

- Для чого ми виконували цю вправу?

- Що вона вам дала?

Слово вчителя. У всіх нас більше схожого, ніж відмінного. Пам’ятаймо: ми всі люди, всі мріємо бути щасливими, всі вчимося в школі, проживаємо в Україні, на цій планеті, в цій частині Всесвіту… У нас більше спільного, ніж відмінного, і всі ми залежимо один від одного.

Про людину судять за зовнішністю, професією, вірою, за тим як вона будує свої стосунки в родині та з оточуючими. Зробивши добро, людина сама стає краще, чистіше та світліше. Це толерантний шлях розвитку особистості. Цим ми говоримо про співробітництво та прийняття людини такою, якою вона є.

 -          Вправа “Позитивні перетворення” - 10 хв.

Якщо людина відрізняється від нас за зовнішністю, за переконаннями, за світоглядом, за фізичним можливостям або національністю, мовою, вірою, які почуття вона може викликати у нас?
(Відповіді учнів записуються на дошці):
- роздратування,
- байдужість,
- агресивність,
- подив,
- презирство,
- зарозумілість.
Якщо ж ми проявляємо терпимість, доброзичливість і увагу до інших людей, ці негативні почуття можуть перетворитися в позитивні.
Давайте спробуємо це зробити.
(На дошці разом перетворюємо):
- уміння володіти собою,
- чуйність,
- доброзичливість,
- довіра,
- великодушність,
-безкорисливість
До якого ж висновку ми можемо підійти в нашій спільній роботі?
Не можна ділити світ лише на чорне або біле, хороше або погане, у світі багато відтінків, тому кожна людина має позитивні і негативні риси характеру. Але якщо ми виявляємо один до одного терпимість, чуйність, доброзичливість, нам легко знайти спільну мову навіть з тими, хто не схожий на нас.

ІV. Заключна частина (8 хв).

Вправа “Я вдячний тобі за те, що ти є”.
1 варіант.
Учні стоять у колі.
Вчитель: Закрийте будь-ласка, очі і відчуйте руки один одного . Спробуйте уявити, що відчувають зараз люди, що тримають вас за руки . Подумки подякуйте всім за зроблену нами роботу. Чи змогли би ви кожному з учасників заняття висловити вдячність? Спробуйте за кілька хвилин відкрити очі та разом сказати “Я вдячний тобі за те, що ти є”.
2 варіант.

Вчитель пропонує учням свободно порухатися по класу й при кожній зустрічі вимовити слова вдячності “Я вдячний тобі за те, що ти є”.

Рефлексія:

-  Що вам сподобалося на занятті?
- Що ви можете взяти для себе (або який висновок можете зробити) з нашого спілкування на занятті?

2017-2018 навчальний рік

День психології "На хвилях позитиву"

2015-2016 навчальний рік

10 жовтня - Всесвітній день психологічного здоров'я

9 жовтня 2015 року в навчальних закладах міста відбулися відкриті заходи присвячені Всесвітньому дню психологічного здоров'я, метою якого було залучення учнів школи до пізнання власного внутрішнього світу та вміння формувати, корегувати і підтримувати своє психологічне здоров’я, прагнути до самопізнання та пізнання інших, створення позитивного емоційного настрою.
Цього дня проводились заходи, що охоплюють різні види діяльності: тренінги, психологічні вправи, розвивальні вправи, творчі завдання для учнів.
Адже збереження фізичного та психологічного здоров’я дитини, розвиток творчих здібностей, формування навичок самосвідомості та самореалізації особистості – головні завдання, які стоять перед психологічною службою міста.
Фото-звіт проведення заходів у навчальних закладах міста:
  1. Марганецька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №1 ім. Т.Шевченка
  2. Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу
  3. Марганецька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №5
  4. Марганецька гімназія
  5. Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 з поглибленим вивченням української мови та літератури . (Фото семінару)
  6. Навчально-виховний комплекс "Ліцей - спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів № 10"
  7. Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 з поглибленим вивченням математики у 8-11 класах
  8. Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу № 5 "Веселі зайчата"
  9. Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу № 10 "Оленка"
  10. Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу №18 "Струмочок"
  11. Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу №20 "Буратіно"

2014-2015 навчальний рік

10 жовтня - Всесвітній день психологічного здоров'я

10 жовтня 2014 року в навчальних закладах міста відбулися відкриті заходи присвячені Всесвітньому дню психологічного здоров'я, з метою активізації знань освітян про психологічні травми, їх види та особливості перебігу, удосконалення уміння надавати термінову психологічну допомогу дітям та дорослим. 

Багато хто вважає, що психічне здоров'я — це відсутність психічних захворювань. Насправді це загальне благополуччя, на тлі якого людина здатна реалізовувати свій потенціал і справлятися з щоденним стресом. Всесвітній день психічного здоров'я святкується з 1992 року і щороку приділяється увага якійсь певній темі. Цього року темою дня було навчитися долати стрес. У цей день на єдиних класних годинах учні за допомогою вправ та ігор вчилися долати постравматичний стрес, стрес перед контрольними та перевірочними роботами.

Альманах  заходів  у навчальних закладах:

-

2013-2014 навчальний рік


Тиждень психологічного здоро'я

  1. День психології  "ТОЛЕРАНТНІСТЬ ВРЯТУЄ СВІТ"
  2. Cемінар – практикум «Сучасні діти – сучасне виховання»
  3. День психології «Відзеркалення мого «Я», або ЧУДОВИЙ ВІК - ДИТИНСТВО»
  4. День психології "Чарівний світ дитинства"
  5. Тиждень психології в ДНЗ "Психологія творчого бачення"
  6. Тиждень психології у НВК
  7. Тиждень психології в Центрі розвитку дитини

Немає коментарів:

Дописати коментар