Спілкування людей — досить складний і делікатний процес. Кожний із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. Відомий
французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування
найбільшою розкішшю на світі.
На жаль,
досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль
відіграють конфлікти в нашому житті? Як їх розпізнавати, попереджувати і
розв’язувати?
Конфлікти — це дуже давнє явище суспільства взагалі і кожної
людини зокрема. Історія людства — не що інше, як відображення різноманітних
конфліктів, шляхів їх розв’язання та результатів, що є складовими кожної епохи. На сьогодні проблема конфліктних взаємин має особливо важливе значення.
Конфлікт — це процес
різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Проблема ця
досить серйозна. Існує навіть наука, яка безпосередньо займається цим,— конфліктологія.
Перебуваючи
в конфліктній ситуації, люди діють по-різному. Існує безліч прийомів виходу з
конфліктної ситуації. Спроба стати ніби осторонь конфлікту та спокійно
проаналізувати його — це перший крок до розв’язання конфлікту таким чином, щоб
не були зігноровані права жодного його учасника.
Дейл
Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли — значить
програли, якщо перемогли — теж програли». Чому? (Одержавши перемогу, ви
почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу
перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це
згадувати?)
З метою профілактики та попередження конфліктної поведінки в учнівському середовищі у Марганецькій ЗОШ №9 було організовано та проведено ТИЖДЕНЬ КОНФЛІКТОЛОГІЇ.
Корисна та цікава інформація про важливість безконфліктного спілкування була розміщена у куточку «Тижня Конфліктології» та інформаційному куточку для педагогів. Протягом тижня усі учасники НВП приймали активну участь у психологічних акціях та різноманітних
профілактичних заходах.
Під час класних годин учні були ознайомлені з причинами виникнення конфліктів, можливими способами розв’язання конфліктів; вчилися уникати конфліктних ситуацій; у дітей формувалися навички культурної поведінки, толерантності; виховувалася доброзичливість, миролюбивість.
На хвилях радіо-газети учні були ознайомлені з історичним аспектом конфліктів, типами конфліктних людей, різними стратегіями поводження в конфліктних ситуаціях та основними правилами емпатійного слухання.
Для педагогів було організовано та проведено психологічний практикум "Ефективна взаємодія педагогів та учнів як передумова успішної соціалізації школяра"
Пам'ятка:
Емоційний стан людини регулює насамперед нервова
система. У свою чергу, емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх
органів.
Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація
не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі або
прагнення помститися — усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя.
Тож:
- Умійте володіти собою. Пам’ятайте: найкращий
спосіб боротися з душевним неспокоєм — постійна зайнятість.
- Щоб забути свої напасті, намагайтеся зробити
приємне іншим.
- Роблячи добро іншим, ви робите добро собі.
-Не старайтеся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато
корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням. Пам’ятайте: кожна людина —
така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ви, приймайте її такою, якою
вона є. Умійте бачити в людині позитивні якості й у стосунках з нею спробуйте спиратися
саме на ці якості.
- І під кінець така порада: не ображайтесь і не обурюйтесь
критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення!
Немає коментарів:
Дописати коментар