«Діти з особливими освітніми потребами – розумій,
приймай, підтримуй»
Під таким
девізом пройшли заходи в КДНЗ НВК « ДНЗ –ЗНЗ –школа І ступеня». Це:
консультації, виставки малюнків, перегляд повчальних мультфільмів, виховні
бесіди. Адже 3 грудня – міжнародний
день людей з обмеженими фізичними можливостями.
В нашій
країні, як і в усьому світі, з різних причин зростає кількість дітей із
відхиленнями у розвитку. Останнім часом
міжнародна спільнота запропонувала використовувати для дітей із порушеннями
термін
«діти з особливими освітніми потребами», який стосується
однаковою мірою як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенями
порушень.
Діти з особливостями (порушеннями)
психофізичного розвитку –
діти, які мають зумовлені природженими чи набутими розладами відхилення від
нормального фізичного чи психічного розвитку.
До них належать:
• порушення
слуху (глухі, зі зниженим слухом);
• порушення
зору (сліпі, зі зниженим зором);
• порушення
мовлення;
• порушення
опорно-рухового апарату ;
• розумова
відсталість;
• затримка
психічного розвитку.
Але, як стверджував Л. С. Виготський, «Особлива дитина – перш за все дитина» якій потрібна любов,
розуміння та підтримка. І виховання таких дітей «має бути в сто разів ніжнішим,
чуйнішим, дбайливішим.»
( В. Сухомлинський)
Саме така
головна ідея впровадження інклюзивного
навчання.
Інклюзивна освіта – система освітніх
послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту
та їхнього права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини
з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного
розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна
освіта базується на таких
принципах:
·
Цінність
дитини не залежить від її
здібностей та досягнень
·
Кожна
дитина здатна відчувати і думати
·
Кожна
дитина має право на спілкування і на те,
щоб бути почутим
·
Усі
діти потребують підтримки і дружби
ровесників
·
Різноманітність
посилює всі сторони
життя дитини
·
Справжня
освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин
·
Всі
діти рівні, хоча всі діти різні
Дотримуючись
таких принципів, використовуючи командний підхід до роботи, враховуючи всі особливості дитини, надаючи
можливості спілкування з ровесниками –
ось запорука успішної соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Мета всіх
виховних заходів, що пройшли в НВК зводилась до
найголовнішого – зрозуміти, прийняти та підтримати таких дітей.
Класик сказав глибокі слова : «Перед
великим розумом я схиляю голову, перед
великим серцем я стаю на коліна» (Г. Гете) ВДУМАЙТЕСЯ!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар