середа, 6 травня 2015 р.

ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ В ДНЗ №10 "Оленка"

 ЗВІТ ПО ПІДГОТОВЦІ ТА ПРОВЕДЕННЮ «ТИЖНЯ ПСИХОЛОГІЇ»
в дошкільному навчальному закладі
з 27 квітня по 30 ківтня 2015р.

«Життя-не ті дні, що пройшли,
а ті, що запам'яталися!»

У кожної дорослої людини є такі спогади про дитинство, які наповнюють душу незрівняним ні з чим теплом. «Всі ми родом з дитинства...». Найкраще нам хочеться «взяти з собою» у доросле життя. Саме батьківська любов забезпечує дітям емоційну захист і психологічний комфорт, дає життєву опору, а любов і безмежна довіра дитини до батьків роблять його особливо сприйнятливим до їх впливу. Спеціальні психолого-педагогічні та соціологічні дослідження показують, що родина потребує допомоги фахівців на всіх етапах дошкільного дитинства. Очевидно, що сім'я та дитячий садок, маючи свої особливі функції, не можуть замінити один одного і повинні взаємодіяти в ім'я повноцінного розвитку дитини-дошкільника.
Наш  дитячий дошкільний заклад намагається намітити такі форми роботи з сім'єю протягом року, які створювали б умови для творчого, спільної співпраці дітей, батьків та працівників дитячого садка.
Зовсім недавно з 27 по 30 квітня у нас пройшов цікавий і захоплюючий марафон «Тиждень психології». Сформувати загальний настрій оптимістичної тональності, настрій на «психологічну хвилю», стимулювання інтересу до психологічних знань і роботі психолога у батьків та співробітників дитячого садку, створення сприятливого психологічного клімату - ось деякі завдання, які ставилися мною, як психологом при складанні даного проекту. Весь колектив дитячого саду був залучений у цей марафон. Звичайно, йшла підготовча робота: вже за кілька днів було підготовлено і вивішено план заходів «Тижня психології» для батьків та працівників дошкільного закладу.
  Вже в перший же день всі батьки отримали можливість заповнити анкету «Якість обслуговування в ДНЗ». Так вони могли оцінити роботу саду: «Чи задовольняє Вас догляд, виховання, навчання дітей?», «Яка форма отримання інформації для Вас найзручніша?», «У вирішенні питань, що Вас цікавить, Ви хотіли б отримати допомогу яких фахівців: психолога, музичного керівника, логопеда, медсестри?» і т. д. Це – інформативний  спосіб дізнатися про потреби та бажання батьків, їх інтереси і думки. В цей день дітвора старших груп з задоволенням малювали «Мій улюблений дитячий садок». Вийшла велика і цікава виставка дитячих робіт. Ця проективна методика  стала зручною експрес - діагностикою на перевірку психологічної комфортності перебування дітей у групі дитячого саду.


Другий день був позначений як «День посмішок та компліментів». В цей день діти бажали один одному тільки добра, говорили якомога більше компліментів, а також співробітникам дошкільного закладу та своїм вихователям. А що ж могли побажати діти своїм мамам і татам? Ми дізналися це після проведеного опитування в групах: «Я бажаю своїм батькам...». Тут відкривалися дитячі мрії, таємниці, тривоги і переживання.      Трохи пізніше на заняттях діти старшої групи «Капітошка» зробили подарунок другові, і вже після сну подарували малюкам молодшої групи «Пізнайко» чудові поробки «Сонечко» .



 Яким зворушливим було вручення подарунків: хтось обійняв малюка, інший погладив по голові, і навіть поцілував...
    А молодші діти разом з вихователем проявили ініціативу, і в свою чергу, привітали малюків І молодшої групи «Зернятко».
 Звичайно, з гордістю старші діти розповідали батькам про приготованих подарунки для малюків, а ті в свою чергу хвалилися мамам і татам про врученому подарунок. Ну і батьки не залишилися без уваги: кожен мав можливість прочитати цікаву інформацію в куточках психолога «Секрети виховання від Вірджинії Сатир, відомого в світі спеціаліста з питань сімейної терапії».
        На третій день марафону була запланована і проведена психологічна акція «День дружби». В цей день для співробітників була висвітлена інформація про «Цікаві факти про сміх»Для дітей старших та середньої групи була проведена розвага «Разом буде веселіше». Метою розваги було: вчити дітей використовувати раніше на­буті знання про навколишнє. Активізувати логічне мис­лення під час розв'язування загадок та виконання вправ. Розви­вати музичний слух,пантоміміку, удосконалювати танцювальні ру­хи. Виховувати увагу, зосередженість, кмітливість, уміння працювати командою. Діти мандрували по станціям, граючи та виконуючи певні завдання. Були такі станції:
  • ·        Станція «У світі емоцій», де діти виконували вправи на розслаблення, психогімнастику, показували та тренували свої емоції.
  • ·        Станція «Фізхвилинка - звеселинка», де грали в рухливі ігри «Дракон кусає свій хвіст», «Якщо подобається тобі, то роби так…».
  • ·    Станція «Відгадка поруч», де діти мали можливість позмагатися в кмітливості розуму та відчути командний дух.

Закінчився цей день врученням батькам пам'яток: «Поради Дороті Нолті для батьків».
      Четвертий день продовжував наш марафон психологічної акцією: «Спостережливі та допитливі». З дітьми проводилися бесіди «Від гніву старієш, від сміху - молодієш», інтерв’ю «Як я почуваюся в дитячому садку?». В останній день «Тижня психології» на педагогічному годині підвелись підсумки психологічного марафону: що вдалося, результати анкетування батьків, обговорення думок і побажань на «Дерево побажань», конкурсів малюнків дітей. Всі ділилися своїми враженнями, отриманими результатами. Думаємо, що «Тиждень психології» вийшов цілісним і завершеним, адже вдалося залучити всіх співробітників, батьків і дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар