"Сміх - додатковий інструмент роботи педагога для підвищення стану психологічного здоров'я дітей "
В нашому дошкільному навчальному закладі 17 квітня був проведений семінар - практикум на тему:
"Сміх - додатковий інструмент роботи педагога для підвищення стану психологічного здоров'я дітей ".
Метою семінару-практикуму було:
- розкрити актуальність залучення сміху та гумору до арсеналу педагогічних засоьів впливу на підростаючу особистість;
- познайомити педагогів з позитивним впливом сміху на стан психологічного здоров'я;
- надати рекомендації щодо застосування сміху під час навчально-виховного процесу;
- сприяти формуванню почуття гумору;
- зняти психологічну напругу, підняти настрій.
Розпочався семінар з розгляду питання актуальності залучення сміху та гумору до арсеналу педагогічних засобів впливу на підростаючу особистість. Зробили висновки, що в вітчизняній педагогіці використання гумору як педагогічного інструменту довго не розглядалося. це вважалось не серйозним, не гідним радянської людини. Перше звертання до гумору як педагогічного засобу почалося саме у гуманістичній педагогіці та психології, приблизно у 60-х - 70-х роках, коли вихованець постає повноцінним суб'єктом педагогічного спілкування та навчального процесу.
Відомий педагог Ш.О. Амонашвілі у своїй книзі "Здрастуйте, діти!" пише: "Досвід переконав мене в тому, що сміх не лише спрямовує пізнавальний процес, а й сам є одним із способів і результатів пізнання. Сміх - це яскрава форма виразу радісних переживань".
Продовжили семінар вправою "Асоціації". Педагогам пропонувалося намалювати явище або предмет, з яким асоціюється сміх.
Потім була дискусія про користь сміху та гумору для навчально-виховного процесу. І зробили ось які висновки:
- сміх спонукає дітей наслідувати один одного;
- сміючись, дитина звільняється від психологічної напруги;
- сміх робить групу дітей більш податливою, створює позитивну психологічну атмосферу;
- емоції, які виникають в процесі сміху, сприяють успішному засвоєнню матеріалу;
- здатність педагога посміятися над собою демонструє дітям, що він, які всі люди, здатен помилятися (Метод "неуважного вчителя" Ш.О. Амонашвілі);
- почуття гумору педагога певною мірою передається дітям, у них формується оптимістичне світосприйняття;
- сміх вносить ігровий елемент, роблячи спілкування між педагогом і дитиною цікавим;
- сміх та гумор допомагають уникнути "незручних ситуацій", попередити чи згладити конфлікти.
На наступному етапі семінару педагоги мали можливість перевірити своє почуття гумору за допомогою тесту "Як у вас із почуттям гумору". Виявили, що не всі педагоги мають здатність реагувати на життєві ситуації з гумором.
Далі провели вправу, яка викликала сильні позитивні емоції "Сміх-родом з дитинства".
Педагоги впізнавали один одного по фотографіях, де вони - маленькі. Тим самим всі присутні відновили спогади про дитинство.
Після пограли в ігри "Прочитай вірш емоцією" та "Покажи емоцію сміхом", де на власному досвіді перевірили користь сміху.
Наприкінці семінару - практикуму всі учасники отримали буклети відповідно темі , на яких були розписані рекомендації щодо застосування засобів сміхотерапії під час навчально-виховного процесу.
Автор семінару -практикуму практичний психолог НВК №8 Штраус Т.М.
Автор семінару -практикуму практичний психолог НВК №8 Штраус Т.М.
Немає коментарів:
Дописати коментар