16 квітня на базі ЗОШ №11 відбулося засідання МО практичних психологів ЗНЗ та ДНЗ
Сучасна освіта потребує педагога, який має високі інтелектуальні та комунікативні якості, здатного критично мислити і творчо підходити до вирішення завдань, що поставлені перед ним.
Педагогічну цінність представляють такі властивості людської природи, як гумор, дотепність і сміх. Почуття гумору не лише фахівці, а й сучасні учні, ставлять в один ряд з іншими необхідними емоційними особливостями, що становлять професійну компетентність педагога.
Ведучий психолог ДНЗ, Штраус Тетяна, презентувала Семінар - тренінг "Сміх - додатковий інструмент роботи педагога для підвищення стану психологічного здоров'я дітей. Стимулювання механізму
саморегуляції".
Машко А.С. та Тюріна І.Г., ведучі психологи ЗНЗ, презентували в свою чергу Семінар - тренінг "Сміх і почуття гумору у роботі учителя".
Машко А.С. та Тюріна І.Г., ведучі психологи ЗНЗ, презентували в свою чергу Семінар - тренінг "Сміх і почуття гумору у роботі учителя".
Першими презентували семінар психологи ДНЗ. Штраус Т.М. ознайомила присутніх з метою семінару, акцентувала увагу на актуальності даної теми та користю сміху та гумору в НВП.
Психологи пригадали поняття "сміх" та "гелотологія".
Провели гру "Асоціації" - в якій кожен з психологів зазначив, з чим для нього асоціюється сміх та радість.
Дуже цікавим виявився тест "ЯК У ВАС ІЗ ПОЧУТТЯМ ГУМОРУ".
Із задоволенням психологи пограли в гру "Водій". Поділилися своїми враженнями та побажаннями.
В ході наступної гри "Пародії" учасники засідання читали дитячі віршики як "іноземець", "розгніваний керівник", "репер", "матуся" тощо.
Родзинкою семінару стала арт-терапевтична вправа "Колаж".
На останок були надані рекомендації та усіх учасникам роздані буклети.
Психологи ЗНЗ провели презентацію семінару у формі сміхотерапії.
Мета семінару - навчити педагогів прийомам зниження
рівня емоційного напруження, накопиченої втоми, продовжувати формувати
позитивне мислення, зміцнювати психічне здоров’я, розвивати комунікативні навички, почуття
гумору та впевненості в собі, виховувати
оптимістичний погляд на сучасне життя та роботу вчителя.
В ході перегляду відео "Навіщо потрібен сміх" психологам нагадали про поняття "сміх" та його значення для здоров'я людини, про науку, гелотологію, яка вивчає сміх, про теорії сміху.
Коли
людина сміється, в його крові виділяються "гормони щастя" -
ендорфіни, а також лей-енкефаліни, які підвищують стійкість до стресу, знижують
больовий порок. Звідси - загальне збільшення захисних сил організму.
Але всі ці ознаки відносяться саме до
щирого сміху, а не вимученої посмішці! - зазначили психологи.
Надалі учасникам семінару запропонували 5-ть хвилин сміхотерапії та ознайомили з принципом заразливого сміху.
Сміх заразливий і легко набуває характер
масового явища. Завдяки емпатії як механізму синхронізації переживань, сміх
спонукає членів колективу несвідомо наслідувати один
одного.
Розглядаючи користь сміху, ведучі психологи підкреслили: що з педагогічної точки зору гумор і сміх є особливими формами, універсальними,
багатофункціональними прийомами непрямої дії, що реалізуються у вербальній або
невербальній формі у процесі педагогічної взаємодії.
Наступним етапом семінару було читання анекдотів із шкільного життя.
В ході психологічного практикуму психологи переглянули фрагмент відео передачі "Все буде добре", ознайомилися та спробували декілька вправ психойоги : "Привітання", "Замочок", "Розмова по телефону", "Крем для обличчя" та "Фотокартка". Відчули як сміх впливає на наш організм, як швидко виробляється "гормон щастя".
Сміятися
корисно не тільки для здоров'я, з точки зору психології сміх відображає
характер людини. Зверніть увагу й Ви на манеру сміятися оточуючих Вас людей, і зрозумієте з ким маєте справу.
В кінці семінару психологи подивилися та прослухали ранкову мантру-рекомендацію "Почни день з позитиву", ознайомилися з буклетом рекомендацій та виконали вправу "Збери квітку", на пелюстках якої були написані жартівливі афоризми.
Сміх і гумор в арсеналі
педагогічної комунікації мають принципове значення, оскільки місія освіти
полягає не тільки в технологічній передачі знань, а й у дії на учня, у першу
чергу на його почуття, поведінку, якості характеру тощо.
А
отже, шановні колеги, використовуйте щиру посмішку та дотепний гумор на своїх
уроках для позитивного мислення та настрою учнів)))
«Гумор –
це показник морального здоров'я
колективу і особистості»
В. Сухомлинський
це показник морального здоров'я
колективу і особистості»
В. Сухомлинський
Немає коментарів:
Дописати коментар