четвер, 16 квітня 2015 р.

МО практичних психологів ЗНЗ та ДНЗ міста

       16 квітня  на  базі ЗОШ  №11 відбулося засідання МО практичних психологів ЗНЗ та ДНЗ


Сучасна освіта потребує педагога, який має високі інтелектуальні та комунікативні якості, здатного критично мислити і творчо підходити до вирішення завдань, що поставлені перед ним. 

Педагогічну цінність представляють такі властивості людської природи, як гумор, дотепність і сміх. Почуття гумору не лише фахівці, а й сучасні учні, ставлять в один ряд з іншими необхідними емоційними особливостями, що становлять професійну компетентність педагога. 


 


Ведучий психолог ДНЗ, Штраус   Тетяна, презентувала Семінар - тренінг    "Сміх - додатковий інструмент роботи педагога для   підвищення   стану психологічного здоров'я дітей. Стимулювання механізму саморегуляції". 






Машко А.С. та Тюріна І.Г., ведучі психологи ЗНЗ, презентували в свою чергу Семінар - тренінг "Сміх і почуття гумору у роботі учителя".





Першими презентували семінар психологи ДНЗ. Штраус Т.М. ознайомила присутніх з метою семінару, акцентувала увагу на актуальності даної теми та користю сміху та гумору в НВП. 








Психологи пригадали поняття "сміх" та "гелотологія".


Провели гру "Асоціації" - в якій кожен з психологів зазначив, з чим для нього асоціюється сміх та радість.




Дуже цікавим виявився тест "ЯК У ВАС ІЗ ПОЧУТТЯМ ГУМОРУ".

Із задоволенням психологи пограли в гру "Водій".  Поділилися своїми враженнями та побажаннями.


В ході наступної гри "Пародії" учасники засідання читали дитячі віршики як "іноземець", "розгніваний керівник", "репер", "матуся" тощо. 





Родзинкою семінару стала арт-терапевтична вправа "Колаж".






На останок були надані рекомендації та усіх учасникам роздані буклети.


                                   







Психологи ЗНЗ провели презентацію семінару у формі сміхотерапії. 



Мета семінару - навчити педагогів прийомам зниження рівня емоційного напруження, накопиченої втоми, продовжувати формувати позитивне мислення, зміцнювати психічне здоров’я,  розвивати комунікативні навички, почуття гумору та впевненості  в собі, виховувати оптимістичний погляд на сучасне життя та роботу вчителя.  




В ході перегляду відео "Навіщо потрібен сміх" психологам нагадали про поняття "сміх" та його значення для здоров'я людини, про науку, гелотологію, яка вивчає сміх, про теорії сміху.


Коли людина сміється, в його крові виділяються "гормони щастя" - ендорфіни, а також лей-енкефаліни, які підвищують стійкість до стресу, знижують больовий порок. Звідси - загальне збільшення захисних сил організму.
Але всі ці ознаки відносяться саме до щирого сміху, а не вимученої посмішці! - зазначили психологи.


Надалі учасникам семінару запропонували 5-ть хвилин сміхотерапії та ознайомили з принципом заразливого сміху.


Сміх заразливий і легко набуває характер масового явища. Завдяки емпатії як механізму синхронізації переживань, сміх спонукає членів колективу несвідомо наслідувати один одного.



   Розглядаючи користь сміху, ведучі психологи підкреслили: що з педагогічної точки зору гумор і сміх є особливими формами, універсальними, багатофункціональними прийомами непрямої дії, що реалізуються у вербальній або невербальній формі у процесі педагогічної взаємодії. 


      Наступним етапом семінару було читання анекдотів із шкільного життя.
                                               


В ході психологічного практикуму психологи переглянули фрагмент відео передачі "Все буде добре", ознайомилися та спробували  декілька вправ психойоги : "Привітання", "Замочок", "Розмова по телефону", "Крем для обличчя" та "Фотокартка". Відчули як сміх впливає на наш організм, як швидко виробляється "гормон щастя".



Сміятися корисно не тільки для здоров'я, з точки зору психології сміх відображає характер людини. Зверніть увагу й Ви на манеру сміятися оточуючих Вас людей, і  зрозумієте з ким маєте справу.


В кінці семінару психологи подивилися та прослухали ранкову мантру-рекомендацію "Почни день з позитиву", ознайомилися з буклетом рекомендацій та виконали вправу "Збери квітку", на пелюстках якої були написані жартівливі афоризми.


Сміх і гумор в арсеналі педагогічної комунікації мають принципове значення, оскільки місія освіти полягає не тільки в технологічній передачі знань, а й у дії на учня, у першу чергу на його почуття, поведінку, якості характеру тощо. 

А отже, шановні колеги, використовуйте щиру посмішку та дотепний гумор на своїх уроках для позитивного мислення та настрою учнів)))

«Гумор – 
це показник морального здоров'я
колективу і особистості»

В. Сухомлинський






Немає коментарів:

Дописати коментар